Heeft u geen schadeformulier dan kunt u deze hier downloaden.
schadeproces

Autoschade C.A.R. neemt u graag de zorg uit handen…

U heeft schade aan uw auto en dat is al vervelend genoeg. Wij nemen graag de zorg uit handen.
Heel erg belangrijk is dat u op locatie het schadeformulier invult, eventueel in overleg met de politie en, indien van toepassing, samen met de tegenpartij.

  • Schade aan de auto/afspraak voor reparatie

    U laat de schade bij ons zien en deze wordt door één van onze medewerkers opgenomen. Er wordt een kopie gemaakt van de groene kaart, het kentekenbewijs en uw rijbewijs. Indien nodig stellen wij een gratis leenauto beschikbaar. Het geschatte schadebedrag wordt aan u doorgegeven en er wordt een datum afgesproken voor reparatie.

    De schade wordt door ons bij de verzekeringsmaatschappij gemeld, mits van toepassing, er wordt geïnformeerd naar de verzekeringsvorm, eigen risico en BTW wijze. De maatschappij geeft een schadenummer door wat bij uw dossier hoort.

    Er wordt een dossier aangemaakt met uw persoonlijke gegevens en de gegevens van uw auto. Dit dossier dient u te ondertekenen zodat u akkoord gaat met de reparatie.
    Vervolgens wordt er een afspraak gemaakt voor reparatie van uw auto. De eventuele benodigde onderdelen voor uw auto worden door ons besteld.

  • Reparatieafspraak

    U brengt uw auto volgens de gemaakte afspraak. Indien van toepassing krijgt u een gratis vervangende leenauto mee en dient u hiervoor een huurovereenkomst te ondertekenen.

  • Schade calculeren

    De schademanager maakt van de schade aan de auto digitale foto`s en voert deze samen met de opgeschreven schade in de computer. Vervolgens wordt via Internet de gecalculeerde schade berekend. Het schaderapport met de digitale foto’s koppelen we aan de opdracht van de verzekeringsmaatschappij (Achmea, Schadegarant etc.) en wordt via Internet aangeboden bij de verzekeringsmaatschappij.

  • De/monteren

    De onderdelen worden nu gedemonteerd/geplaatwerkt of eventueel vervangen.

  • Richtbank

    Heeft de auto chassis-schade, dan wordt de auto weer volgens de fabriekswaarde hersteld. Met behulp van een richtbank waar de auto op vast staat en een meetcomputer, wordt volgens de fabriekswaarden van alle merken auto’s het chassis weer gericht en hersteld.

  • Voorbewerking/Spuiten

    Na het herstellen van de beschadigde delen worden deze in een speciale spuitplamuur gezet en vervolgens strak geschuurd. De onderdelen zijn nu klaar voor de spuitcabine. De auto is afgeplakt en wordt in een speciale cabine opnieuw gespoten.

  • Montage

    Als de auto uit de spuitcabine komt dan worden de nieuwe of de herstelde onderdelen weer op de auto gemonteerd.

  • Nacontrole

    De auto is nu klaar. Er volgt dan nog een laatste controle (plaatwerk, verflaag, montage) volgens de eisen van de FOCWA.

  • Wassen

    De gerepareerde auto wordt gewassen en het interieur wordt gereinigd.

  • 4 jaar FOCWA Garantie

    U krijgt van ons op de herstelde autoschade schriftelijk 4 jaar FOCWA Eurogarant garantie.

  • Afleveren auto

    U wordt telefonisch geïnformeerd dat de auto gereed is en dat u deze weer kunt ophalen. Als u een leenauto van ons heeft meegekregen dient u deze voor aflevering af te tanken. Indien van toepassing wordt een eigen risico met u afgerekend.

  • Facturatie

    Er wordt een eindcalculatie gemaakt van het schaderapport en vervolgens verstuurd naar de expert. Gaat deze akkoord, dan wordt de factuur verstuurd naar de verzekeringsmaatschappij, mits u hiervoor verzekerd bent. BTW-en eigen risico factuur wordt verstuurd naar bedrijven (indien dit van toepassing is).